Branding Anaïs Interior

Tijdens mijn werk bij Silent Disco Box werd ik gevraagd om mee te denken bij het ontwerp van de website en de huisstijl. Ook heb ik voor het bedrijf een logo ontworpen. Tenslotte heb ik via een brandstory de branding ondersteund.
001

Anaïs Interior

Anaïs is (nog) een klein bedrijf dat ontstaan is uit pure passie. Een passie voor eerlijke en mooie interieur producten uit Marokko waarbij betrokkenheid bij deze producten, en bij hoe en door wie deze gemaakt zijn voorop staat. Deze passie ontstond al lang voordat er nog maar een idee was om iets te gaan verkopen. Tatiana, de oprichter van Anaïs was op zoek naar een huisstijl die bij haar verhaal aansluit voor een webshop aangezien ze steeds meer aanvragen voor haar producten kreeg.

002

De kleur samenstelling

De kleur blauw gekozen omdat blauw staat voor: betrouwbaar, balans, rust, schoonheid en vertrouwen.

De kleur geel gekozen omdat geel staat voor: energie, zon, een nieuw begin, levensplezier en geluk. Daarnaast worden de kleuren blauw en goud veel gebruikt in de Marokkaanse cultuur.

003

Brandstory

Samen met Tatiana heb ik een merkverhaal opgesteld. Dit beschrijft de kern van waarom ze doet wat ze doet en op zo'n manier in woorden gevat dat het echt binnenkomt bij mensen. Betekenisvolle merken hebben een inspirerend merkverhaal, dat niet alleen vertelt wat je merk doet en waar je merk voor staat, maar ook een verhaal dat mensen écht in het hart raakt. Een goed merkverhaal neemt je mee in de belevingswereld van het merk en brengt precies over waar het merk voor staat. Dat komt heel precies, elk woord telt. Door zorgvuldig woorden te kiezen geef je niet alleen de juiste boodschap maar ook de juiste energie en een eigen 'tone of voice' mee aan het geheel. Het maakt je merk herkenbaar.

Neem gerust contact met me op wanneer je meer wilt weten over brandstory's en of dit interessant of een meerwaarde kan zijn voor jullie bedrijf.